Livet i stan.


Livet i stan är inte alltid lätt för en hund från landet... Nu har Zlatan blivit överfallen två gånger på 3 dagar. Första gången var Eleonor ute och gick med honom i hemlingby när två små ettriga terrier hoppar på honom. Dom sletsig från gubben som var ute och gick med dom. Zlatan morra i från och visa vem som var störst men dom var lika moppsiga för de. Andra gången var idag när jag och Angelica var ut en sväng och gick på brynäs. Precis när vi kom upp där vi pizzahouse kom en svart "kamphund" springande emot oss i full kareta och hoppade på Zlatan. Jag och Angelica blev ju totalt livrädd. Man vet ju inte vad man ska ta sig till när den andra är lös och zlatan i koppel. Men ägaren till hunden kom efter i fullkareta och fick tag på hunden. Han bad om ursäkt och sa att hunden hade mun kabel så det var lugnt och att han var snäll egentligen. (Ja men eller hur tänkte jag, varför har man då munkabel på hunden + att han rusade fram och attackerade en annan hund).. Inte lätt att leva livet i "stor" staden som hund inte.

Men snälla håll i HUNDARNA, jag vill inte att min Zlatan ska bli elak mot andra hundar. 

Nu har vi nyss varit ute på en kvälls promenad, fan vad kallt det är ute. Nu har Zlatan fått sin mat och jag håller på tilllaga Lax, potatis och en citronsås:).




/ Miranda

Kommentarer
Postat av: Linda

Han är ju sjukt söt:)

2009-02-02 @ 21:06:16
Postat av: Jenna

Sötisvovven! :)

2009-02-02 @ 21:22:02
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Jenna

Ja det skulle vara jättetrevligt! :) Hur gammal är din lille då? :) Så jag vet hur jag ska hantera Tjabo, han är lite crazy ;)

2009-02-02 @ 21:28:25
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: pilla

nu saknar vi zlatan här hemma :)

2009-02-03 @ 17:32:50
URL: http://matilda0stblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0