En stillastående dag..

Bloggen blev stillastående igår, jag hade fullt upp hela dagen så jag han inte ens slå mig ner vid datorn..

Dagen började med att bilen inte startade när vi skulle åka in till barnmorskan och vi var redan sena , Richard fick springa till wärdshuset och låna kims bil, tjugo i åtta var vi i väg från gysinge och vi hade tid hos barnmorskan i andersberg kl åtta (Panik), en aning sent kom vi men jag ringde och tala om när vi satt i belen, det var lugnt.

Hos barnmorksan blev det ett stick i fingret, mina blodvärden såg bra , inge järnbrist där inte men hon rekomendera ändå Niferex eftersom jag är så fruktansvärt trött hela tiden så nu får vi se om dom hjälper något.
Mäta magen, 22 cm var livmodern, allt känndes bra:), jag låt helt i mitten av kurvan. Lyssna hjärtljud, riktigt häftigt att höra, men oj så fort det slår, 140 slag i minuten. Jag fick väga mig, usch det är en jobbig grej tycker jag , 10 kg har jag gått upp nu, men barnmorskan tyckte det var fullt normalt, man går ju upp mest nu i början. Så lite kunde jag pusta ut ändå;).

Sen hade jag och Eleonor en shopping dag i både gävle och valbo till julborde nu igen, det är faktiskt jobbigt att kuta runt och leta efter allt vi vill ha / ska ha. men vi hittade det mästa så nu är det bara nån liten grej som fattas.

Sen åkte vi ut till wärdshuset och började små pynta inför advent lite, satt upp jul stjärnorna och julblommorna. Fint blev det:).

På kvällen hade vi en bokning här , jag, Richard Skytt & kockarna körde den beställningen medans kim och Richard åkte på träning. Vi klarade det galant ,allt gick toppen.

Vid halv tio teden var vi färdiga här, så åkte jag hem och började pyssla lite inför advent i köket , jag kom in i något pysselhumör i går. Det är ju så mysigt:).



Nu har jag & Richard haft frukost, har fortfarande gäster kvar i restaurangen. Nu sitter jag bara och inväntar Kim , vi ska åka i väg till sandviken idag igen på vidare utbildning på alkohol kursen. Dagen ska avslutas med prov också, så lite små nervös är jag. Oj, ska jag orka sitta i en skolbänk en hel dag idag igen? puuuh...



ha en bra dag !

Kommentarer
Postat av: Jenna

Och på söndag kommer jag och äter julbord ;) MUMMA!

2009-11-24 @ 13:47:17
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0