Mitt minne

Ja i bland får man ju skämmas, jag har totalt glömmt bort att jag skulle ha varit hos barnmorskan i Måndags. Men det var som bortblåst när det blev så mycket med sjukhus besök och allt. Idag kännde jag mig riktigt skammsen, jag måste bli bättre på att skriva upp saker och titta i min a. offta. Usch jag känner mig faktiskt som en dålig människa just nu, men jag har så mycket i mitt huvud hit och dit med allt.

Jag hoppade över vaccinationen idag, jag har faktiskt blivit lite kluven om jag ska göra det eller inte? Jag har hört att det kan ge så mycket bieffekter. Var tycker ni?


Roligt att få lite nya kommentarer från andra människor också:), tackar !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.

Jag är lika dej gravid och gick in i vecka 20 igår. Det är underbart.. Men det där med vaccinationen har jag bestämt mej för att inge göra pga av olika bieffekter. Och lika att det är för riskabelt att vaccinera barn 0-3 år. Barnet i magen är ju 0 år.. Men det är svårt. Det är nog upp till var och en.

2009-10-21 @ 19:08:32
Postat av: Anonym

Jag är i vecka 19 och har inte vaccinerat mig, finns för lite fakta för att man ska kunna göra det som gravid, det vanliga årliga vaccinet annars ska man tydligen inte ta som gravid och den här influensan är som en vanlig och inge värre har jag hört. Det är ingen som vet förns efter alla fått vaccinet om det kan skada eller inte. Min Bm sa att det är upp till var och en och man får läsa igenom all fakta men hon sa ingenting om att hon kunde rekommendera den. Jag har kännt från första början att jag inte ska ta det och det där tror jag man känner själv till slut, men det är ett väldigt svårt val.

2009-10-21 @ 21:14:36
Postat av: Anonym

Jag är i vecka 19 och har inte tagit vaccinet, har kännt så från första början, tycker att det finns för lite bra fakta för att man ska vela ta det, sedan det vanliga årliga vaccinet ska man tydligen inte ta som gravid och det sägs att det här är som en vanlig influensa och inget värre, förutom om man är allvarligt sjuk innan såklart. Min bm sa att man får hjälpas åt att läsa all fakta om vaccinet och sedan diskutera fram ett bra beslut, men hon sa ingenting om att hon kunde rekommendera det. Det är som sagt upp till var och en och man känner nog till slut hur man vill göra, men det är ett väldigt svårt val.

2009-10-21 @ 21:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0