Söndagsmagen...

V.19 +5

Idag känns det som det är fullt liv i min lilla mage, är jag glad mår det lilla knytet bra där nere också:).

Hela dagen har jag tillbringat på wärdshuset, Richard & kimpan åkte i väg vid halv två för att spela hockey match. Så jag och pappa blev själv här plus Anders (kock) såklart. Det kom en hel del folk när jag blev själv , så de var bara att springa på över trägolven här på wärdshuset, alla värkade nöjda trotts mitt vanliga virriga jag:).

Nu gav sig precis pappa hemåt, så nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma och göra mig sällskap inför det sista. Vi har en konferens här idag som ska ha middag kl 19.00 plus en bokning på 4 p. Nu är allt förberätt och jag sitter och väntar in gästerna. Så medans passade jag på att knäppa lite mag bilder. Fortfarande jag som får stå och ta dom själv i spegeln, Kim ska knäppa lite finare kort sen. men så länge får det duga med mina hemmaknäppen framför spegeln:).

Info från gravid.se

Ungefär vid den här tiden är det dags för ett nytt besök hos MVC. Modern märker att barnet rör sig alltmer och det går ibland att se dess rörelser. Livmodern växer alltmer och skjuter fram magen. Det kan hända att naveln börjar puta ut, i sådant fall kommer den att göra det tills förlossningen. Bröstkorgen växer och det kan vara mycket bekvämt med en justerbar BH.

Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägs. Nu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt. Äntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande. Bär du på en flicka finns det redan omkring två miljoner ägganlag i äggstockarna. Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben, eftersom nervsystem och muskler har utvecklats tillräckligt för att det ska vara möjligt.




Kommentarer
Postat av: Sophie

Oh vad mysigt♥

2009-10-25 @ 18:05:27
URL: http://sophiea.webblogg.se/
Postat av: Sophie

Jo jag kommer komma hem som det ser ut nu iaf. Har tröttnat på att dom skjuter upp det hela tiden bara. Dom säger fortfarande att jag ska börja, men frågan är när. och jag känner att jag får mer gjort hemma :)

Hur har du det? Det verkar så mysigt allting. Nästan så man är lite avsi ;) haha. Puss

2009-10-25 @ 19:12:01
URL: http://sophiea.webblogg.se/
Postat av: Elin

Vilken mysig kula du fått nu gumman =)

2009-10-25 @ 19:51:38
Postat av: Jenna

Magen växer. Hihi

2009-10-26 @ 15:11:50
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: therese

hej hej! hade ni nå jobb åt mig är fortfarande väldigt intresserad...skulle va jätte kul om jag fick komma å prova en dag.. ha de bra! KRAM

2009-10-28 @ 15:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0