Vaccination??

Jag är fortfarande kluven över mitt beslut om att ta vaccinations sprutan mot svininfluensan i morgon, den skrämmer mig på något vis också. Allt har ju gått så fort tills dom fick fram det här. Och det kan ju ha sina bieffekter. Om man helst inte vaccinera ett barn upp till 3 år , hur kan foster i magen då klara av det?

Jag jobbar ju med människor hela tiden, det människor ska få i magen. Det känns nästan självklart att jag ska ta sprutan när jag tänker så, men jag har ju ett till liv i magen.

Jag måste bestämma mig nu, sista tiden är i morgon mellan 8-10.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör det inte. I andra länder vaccinerar man inte gravida, eftersom att man inte vet vad som kan hända med fostret.

Man har ju redan märkt bieffekter av det som tryck i bröstet och allergi. Det är bara en helt vanlig influensa, spruta inte in en massa skit som man inte vet vad det är. Det är inte värt det.

2009-10-22 @ 05:57:53
Postat av: Anonym

Till Anonym:

Har du nån källa på detta? Bieffekter?

Man kan ju inte säga att man vet vad som skulle hända med fostret om man blev riktigt sjuk heller.

Har själv tagit sprutan och ångrar mig inte.

2009-10-22 @ 08:23:28
Postat av: Anonym

E oxå gravid o tänker inte ta den....

2009-10-22 @ 08:56:18
Postat av: Anonym

DET ÄR JU EN HELT VANLIG INFLUENSA. Idiot.. jag vet vad jag snackar om. Men däremot märks det att du inte har en jävla aning eftersom att du har tagit den.



MEN man gör som man vill. Och denne person bad om råd, jag säger vad jag vet.

Känner du att du mår bättre av den så är väll det jätte bra.

Men eftersom att det går så mycket influensa nu endå, så kanske man endå inte får just den. Man kan inte ha två virus i kroppen samtidigt.

2009-10-22 @ 18:30:31
Postat av: Anonym

Andra länder undrar vad f*n sverige håller på med, med all denna hysteri. Sverige testar vaccinet på svenskarna och andra länder väntar och ser vad som händer.

2009-10-22 @ 19:26:13
Postat av: Josephine Westling

Grattis gumman till magen ;) !!

2009-10-22 @ 21:19:44
Postat av: "Idiot"

Trevligt att man blir kallad idiot när man bara vill leta fakta och få reda på dina källor.

Klart att man gör som man vill, men alla kan ju inte vara experter inom influensaområdet.

Du ska tro att jag funderade många gånger innan jag bestämde mig för att ta detta vaccin.

Måste bara fråga dig: Har du någon medicinsk-utbildning?

2009-10-22 @ 22:05:21
Postat av: "Idiot"

Trevligt att man blir kallad idiot när man bara vill leta fakta och få reda på dina källor.

Klart att man gör som man vill, men alla kan ju inte vara experter inom influensaområdet.

Du ska tro att jag funderade många gånger innan jag bestämde mig för att ta detta vaccin.

Måste bara fråga dig: Har du någon medicinsk-utbildning?

2009-10-22 @ 22:09:35
Postat av: Anonym

Dom har gått ut med att några har dött av vaccinet. Så det känns inte nödvändigt att chansa! Speciellt inte när det är som en helt vanlig influensa, och den springer inte alla iväg och vaccinerar sig mot..

2009-10-22 @ 23:11:09
Postat av: Mange

JAg tror inte att dom skulle sätta in utegångsförbud i nästan hela Mexico om det var som en vanlig influensa. Alla som blir sjuk är inte laboratoriekonstaterade, så dödlighets statistiken kan vara på tok för låg när många sjuka kan ha vanlig influensa. Kan vara åt andra hållet oxå. Men jag tror att man skall ta vaccinet om man är i en riskgrupp. Det är ju samma typ som spanskasjukan A(H1N1). Och av den dog fler än av pesten. Vaccinet är et prototypvaccin där man byter ut virusstammen. Så helt otestat är det ju inte:P

2009-10-23 @ 11:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0