6 veckor & 4 dagar

Tiden går fort, Mille är redan 6 veckor och 4 dagar. Men jag har nog inte riktigt fattat att jag är mamma ännu, det kommer nog ta ett tag. Men allt går bra, han växer för fullt just nu. I början var det lite struligt, allt han fick i sig kom ut den andra vägen. Jag hade för mycket mjölk så han fick bara i sig den första mjölken (den tunna som bara släker törsten) men med lite råd från bb så fick jag pumpa ur och kasta, sen började vikten att öka.

Nu är väger Mille 3720 g och är 54 cm lång

Han äter som aldrig förr, på kvällarna ligger han nog och äter stup i ett. Standard fråga man får är ju om man får sova på nätterna och det är ju lite till och från med det. Ibland sover han jätte bra och ibland inget alls. I natt blev det dåligt med sömn, han ville bara äta den lilla skrutten.

Han har börjat titta på oss riktigt med sina stora ögon och man får sig en hel del leenden och skratt ibland. Man kan ju bara sitta och titta på honom i timmar, go hjärtat!

På wärdshuset har varit med mycke, jag springer och jobbar medans han ligger snällt och sover. Sen är det bara att sätta sig när han är hungrig eller ha honom med på armen som en liten apa. Han är ju van med alla ljud från wärdshuset sen han låg i magen, så jag tror han känner sig bra trygg när han är med oss där. Men iblan är vi bara tvungna att vara hemma för att kunna återhämta oss, för får man inte sova på natten måste man försöka ta igen några  timmar på dagen .



''















Kommentarer
Postat av: Jenna

Gohjärtat då! Snart tänkte jag komma ut till er :-) När det är vackert väder, så vi kan promma :-) Puss

2010-04-11 @ 11:10:43
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0