Barnmorskan.

Igår hos barnmorskan gick allt bra som vanligt, jag låg bra i min kurva. Hjärtljuden låg 140 slag i minuten och livmorden var 32 cm lång. 20 kg har jag gått upp nu, usch känns helt hemskt. Men men går ju upp som mest i början, i går när jag var där hade jag bara gått upp 1 kg sen sist. Nu ska jag inte fösöka gå upp något mer själv utan nu är det bäbisen som ska få växa, fast vätska kommer jag säkert lägga på mig ännu mer.
Barnmoskan sa åt mig att skaffa ett sakrobälte nu för mina foglossningar och att jag måste ta det lite lugnare, för det börjar närma sig.

På måndag börjar föräldrargruppen också, ska bli lite spännande .




Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå att vi kommer att ha en litet knyte snart, i går efter barnmoskan var jag och handlade med Tulan och hennes lilla Vera på ica maxi. Det är verkligen svårt att förstå att jag kommer att vara i samma sits som henne snart, det skrämmer mig lite faktiskt och samtidigt längar jag så fruktansvärt, jag vill också NU!


Kommentarer
Postat av: Jenna

Kul att du ringde igår Mirris :-)



Mer bilder på bloggen vill vi ha ;-) PUSS

2010-01-26 @ 09:31:55
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja nu har du inte långt kvar :) Och en månad senare kommer jag också få en liten! Sjukt egentligen, men spännande!



Vet du några fler som kommer gå i våran grupp? För vi kommer ju gå i samma :)

2010-01-26 @ 09:32:21
Postat av: Josephine Westling - Gravid

åh jag vill oxå gå på föräldrar grupp! men får ju min lite senare. ska till barnmorskan nu den 4de så får se vad hon säger då. :D hihi. kramar på er!

2010-01-28 @ 22:25:22
URL: http://josephinewestling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0