Bröllopsmässa

I går vi lunch tid skulle jag och mamma har varit i väg mot sthlm, men efter mycket krångel som vanligt kom vi inte i väg fören på eftermiddagen. Klart att det alltid ska bli strul när det gäller mig och mamma.
Vi gjorde ett stop i uppsala för att inhandla som sista prylarna vi beövde till mässan, men stressade som vi var glömde vi ju självklart hälften.

19.00 kommer vi tullslut fram till sthlm  nacka strand. Ja vad kunde vi två "bönder" från häsen göra annat än att skratta när vi väl kom in i mäss hallen och tittade på alla andras montrar. Alla hade klätt montrarna med fina tyger, möbler, lampor och massa annat fint och där står vi med våra konferensbord och rollups. Ja vi skrattade oss igenom hela uppsättningen, men vi fick till det så gott det gick.

20.00 stängde hallen och vi åkte vidare mot bredäng till moster, men vägen dit blev betydligt längre än vad det kunnat blivit, vi åkte fel! Efter några små gnabb i bilen kom vi på rätt väg tillslut. När vi väl var framme hos moster blev det mat och lite tv titt sen godnatt.

Natten blev lång, otroligt lång. Varken jag eller mamma kunde sova ordentligt. Dels för att min mage är i vägen och lite halv oroliga för våran mäss dag.

07.00 ringde klockan så det vara bara att kliva upp. käka frukost och göra sig klar. Vi var tvungna att gå in på ica maxi i nacka innan vi åkte till mässhallen, köpte våra sista prylar som behövdes och även några gardiner som vi skulle använda som tyg ivår monter.  När vi kom till hallen var det i full gång med dom sista detaljerna för alla, jag och mamma började böka med en gång, och vi fick det tillslut att se helt OKEJ ut;).

Vår dag blev bättre än förväntat iaf vilket känns väldigt skönt. Många intresserade så nu hoppas vi på bokningar. Men dagen har känts otroligt lång och det blir fruktansvärt jobbigt för mina ben och rygg att stå i hela sex timmar.
Vi  klarade av dagen iaf, nu sitter vi hemma hos moster trötta som två utarbetade troll och ska gå och lägga oss för kvällen.


Bilder från mässan lägger jag ut när vi kommer hem!

Kommentarer
Postat av: ida

Jag har kollat att den är en liten son jag får, var alldeles för nyfiken ;b

2010-02-01 @ 14:25:56
URL: http://barazidiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0