det som är och det som varit..

Lördag förmiddag och jag känner mig inte kry, trött, förkyld , huvudet och ryggen värker. Jo visst nu var det mycke klagomål, men det är så det ligger till med mig idag iaf.

Vi öppnar snart så jag ska börja göra klart i restaurangen..




i går var jag på jobbet riktigt tidigt hade ställt klockan på 04.30 (känndes som jag gick upp mitt i natten) jag var här vid kvartöver fem halv sex, började fixa med mina smörgåstårtor som jag hade tänkt fixat med dagen innan, men mina varor blev försenade genom att Richard och Oscar blev med i en bilolycka på väg hem från gävle. (Ingen av dom fick några skador men bilden blev total paj, och den andra bilen och föraren klarade sig bra utan några skador. ), så fruktansvärt glad att det inte blev något mer, ibland finns det änglavakt♥.
Försökte skynda mig så gott det gick med dom där smörgåstårtorna eftersom jags kulle vara inne i gävle till kl 8 hos barnmorskan, men det tog lägre tid än vad jag trodde, halv åtta var jag klar, sen var jag tvungen att pysa i väg. Det var absolut ingen ide att stressa för det var snor halt ute och med tankar på allt som hänt dagen innan, jag ringde barnmorskan och talade om att jag skulle bli sen. Halv nio var jag inne , så jag fick ta mina blodprov, väga, mäta och lyssna på hjärtljud, en vanlig rutin koll och allt såg bra ut. Sen vcar det bara att åka vidare hem till gysinge igen för att fortsätta jobba...

(för mycket svammel, jag lägger ner nu)



En isandes kall promenad till jobbet i morse...

Kommentarer
Postat av: Ellinor Hultman

Hej lilla Mirris!

Men vad otäckt med killarna att de varit ut för en bilolycka. Vilken tur att de inte skadade sig! Många kramar till dem båda!

Jag hörde av mamma att du är förkyld, och det är ju redan så (för-)kylt utomhus. Gunnar och jag suttit i ett kylskåp närmaste dagarna, för fläkten har gett upp. Nu har vi turligt nog en kompis som är jätteduktig på bilar, så vi sätter in en ny fläkt.

Tom heter han och är guld värd för oss!

Ja morfar kommer hem till lägenhet idag måndag, och vi får hoppas det går vägen. De sade först ett korttidshem för honom så att han kunde lära sig gå, men det kanske inte fanns någon ledig plats.Ja. morfar vad han får gå igenom! Synd bara att man är så långt bort, men vi får försöka åka hem snart.

Det är jättekul att läsa din blogg Mirris, och du bjuder verkligen på dig själv när du skriver!

Har du någon vanlig mail-adress också, så vill jag ha den.



Hälsa Richard och alla andra också.



Kramizzar Moster

2010-01-11 @ 15:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0