Det står still

Ja då har man varit uppe sen kl fem,eller har man sovit så mycket i natt? Har sovit så himla dåligt, Mille sov i våran säng i natt eftersom Edvin sov kvar. Jag lät honom sova på en madrass inne i Milles rum, ville ju att han skulle sova bra eftersom han ska spela cup hela dagen. Annars hade han ju vaknat direkt när Mille vaknat. Jag kan ju sova en annan dag :P?

Till kl sex skjusa jag upp Edvin till brynäsvallen där stod en buss och väntade in alla hockeygrabbar, shit vad det märks att det blir helg. Allt står lixom still. Inte alls lika mycke människor i rörelse så här tidigt som på en vardag. Ganska skönt faktiskt, men man känner sig lite ensam. Vad gör alla männiksor? är det så många som bara har ett vanligt svensson jobb? Nääh fast det tycker jag då inte, känns då som dom flesta i min umgängestkrets jobbar helt olika.

Hur jobbar du? Eller hur länge hade du tänkt vara mamma/pappa ledig? När skola/skolar ni in ert barn på dagis?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0