Gävle sjukhus

Igår: jag städade, fixade mat, hämtade Edvin, handlade, hem och käka , skjussade Edvin till träningen, Faster följde med mig på ett Intensiv pass, körde så svetten rykte. Annika är lätt bäst på friskis, hårdaste gympa passet lätt :)

Iaf.............. när musiken har tystat ner och vi har börjat stretchat ringer en telefon men högsta volym. Självklart min, jag hörde inte först att det var min men alla började kolal runt omkring och tillslut fatta jag, blev lite pinsamt. Det var iaf Richard om ringde- Berättar att han har åkt upp till sjukhuset med Mille (Gissa om mitt hjärta höll på att hoppa ur mig), Mille mitt lilla hjärta hade ramlat ner från soffan med huvudet före. han hade skrikit för fullt, lugnat sig efter ett tag men Richard tyckte att hans blick var stirrig och flakig sen hade han börjat skrika igen, lika bra att åka upp. Jag åkte upp direkt från passet. Mille var precis som vanligt när jag kom kännde jag iaf , han skrattade och pratade på på sitt vis där uppe. Men jag kände att det lika bra var att kolla igenom, bättre en gång för mycket än en gång för lite. Vi satt då där i nån timme, tillslut var vi ju tvungna att fråga hur länge vi skulle behöva vänta så sen på kvällen, Mille började ju bli så trött. Richar pratar med (jag får kalla henne kärring) en KÄRRING som svarar buttert att dom preoriterade inte den soternss kador först utan dom ta dom kvidande pasienter som prio ett (förståligt), men hur svårt ska det behöva vara att en läkare kommer och tittar igenom honom lite fort och titta om det syns att det kunde vara något. Hon sa bara att det var flera före och att vi skulle sitta och vänta som alla andra. Ja men herregud hur länge ska alla andra behöva vänta också då? Jag har då aldrig i hela mitt liv varit uppe på gävle sjukhus och det har gått fort på akuten, otrevlg personal och mycket där till. Ja gävle sjukhus är inget man vill skryta om att vi har i vår stad, Pinsamt! Vi åkte iaf hem, kunde inte sitta och vänta där uppe nå längre, jag tyckte iaf Mille var precis som vanligt. Han var ju säkert i shock precis efter att hann ramlat , vem är inte det. När vi kom hem somnade han som vanligt i sin säng, jag går och tittar till honom lite extra nu hela tiden, har har hunnit vaknat och ätit 1 gång också. Ville inte låta honom testat i natt.


Riktigt dåligt!





Mammas hjärta & pappas såklart :)

Kommentarer
Postat av: Jenna

Men Miranda, jag slänger ju in en kommentar lite då och då ju ;)



Stackars lilla Mille, tur det gick bra. Pusspuss

2010-10-07 @ 07:14:28
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Jag kollar lite på tv, funderar på om jag

kanske ska ta och göra något vettigt :P

Vad händer ikväll då?

2010-10-07 @ 08:44:39
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0