SVAMPSKOGEN

i morse drog jg och Mille i väg på en morgonpromenad för att rensa tankarna,vi var nog ute i 80 min iaf, gick förbi Milles farmor och där blev vi kvar en stund och käkade lite frukost sen följde vi med ut i svampskogen. Hämtade upp Anette också (Richards mormor) Vi åkte ut till Oslättfors och in på nån stig där, shiiit vad svamp vi har hittat och fullt finns det kvar. Jag har två fulla matkassar med höstkantarelleroch Eleonor en full stor korg och Anette en till påse. Det har gått jätte bra och haft Mille med ute i skogen, hur nöjd som helst. Vi var tre st som kunde underhålla honom och varva. Jag hade fixat så vi hade mat med oss till lille man och en termos med varmt vatten till ersättningen. Det funkar jätte bra, bara nyttigt att vara ute och få friskluft en hel dag. Nu har vi planer att ta "resten" av svampen på lördag :). Men riktigt roligt var det att hitta så mycket.

Nu är man lite små trött och hungrig efter en hel dag i skogen :), men man har ju kvart att rensa allt...



(självklart hade jag inte kameran med mig, men ska ta kort på all svamp när jag ska sätta mig och rensar)

Kommentarer
Postat av: Fröken M

sedär, då vet vi vad du ska göra ikväll... Men det är så himla gott med svamp så det är värt jobbet !! Alvedon och en tandborste att tugga på är inhandlat, så vi får väl se om det hjälper något :)

Ha en mysig kväll ! kram

2010-10-13 @ 17:48:34
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Jenna

Torsdag kväll passar jättebra =D PUSS

2010-10-13 @ 19:47:06
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

önskar att ja tyckte om svamp mend et går inte :P



sv: ja visst är den :)



va kul, ska bli kul att se :)

kram

2010-10-13 @ 21:31:18
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0