Frissan


hos frissan i morse, det blev blont, tog bort det slitna och tunna ur det bra mycke så nu ät det fräscht igen :).
Mille var hemma med farmor under tiden.

Men vilka människor det finns, när jag satt där i lugn och ro på min stol med färgen i håret och blädra i nån skvaller blaska kommer en brud in till salongen hon raffsar snabbt åt sig några frisörtidningar och sätter sig och börjar leta. Frisören som skulle klippa bruden i fråga frågar :

Frisören- Letar du en ny frisyr?

Bruden: JA! (hon fortsätter titta ner ti tidninge och blädrar väldigt intensivt)

Frisören: Ta med dig tidninge och sätt sig här så kan vi börja lite smått.

Bruden: Den här frisyren vill jag ha...

Frisören: okej, är det luggen du tänker på i den där då eller?

Buden: NEJ hela frisyren..

Frisören: ahh fast du har ju typ så fast bara att den där tjejen på bilden är stylad.

Bruden: ah  typ fast ändå inte. (lite burtert)

Frisören: Ja men hur har du tänkt då?

Bruden: Jag vill ha något helt nytt

Frisören: (gav något förslag)

Bruden: fast jag vill inte ha det mer uppklippt och inte så mycket kortare.

Frisören: hmm.. ja då kan det bli svårt. Då vill du bara toppa det då alltså?

Bruden: NEJ jag vill ha något helt nytt.

Frisören : Ja det blir ju lite svårt då eftersom du sätter dom ramarna.

Bruden: (Hon tittar på min frisör och säger:) så vill jag ha det..

Frisören: ja okej.. ja då behöver du ju bara platta det . Men hon har inte uppklippt men det har du och det kan jag ju inte ta bort.

Bruden: Men ni frisörer ska väl kunna komma med något vettigt förslag iaf...

Frisören: ja absolut, men i det här fallet är det ju väldigt svårt när jag inte får klipa det något kortare, du vill inte ha uppklipt som du redan har men du vill ha något helt nytt?

Bruden: OKEJ... men kom med ett förslag bara!! ska detvara så svårt?

Frisören: DU tyvärr är det lite svårt,du kanske ska gå till någon annan och försöka ist då. Jag vet inte riktigt om jag fixar det när du inte ens vet själv. Gå hem och fundera ist hur du verkligen vill ha det

(dom höll på dividera länge fram och tillbaka, men tillslut säger frisören:)

Frisören: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig du får gå någon annanstans

Bruden: men jag vill klippa mig i dag.. åhhh!

Frisören: ja men tyvärr

Bruden tar sina grejer och går....


Ja jag måste då säga att det finns människor av alla slag... vilken brud. jag skulle bli tokig om jag var frisören... Så svårt att förklara med ord bara men hon var helt otrolig den där tjejen.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Haha jisses! Vilka människor det finns alltså!

2010-09-07 @ 07:01:56
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: josephine - mamma till Vira

HAHAH

2010-09-07 @ 08:12:55
URL: http://josephinewestling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0