Dag 2.

Vilken dag det har varit och den är inte slut på lååånga vägar. Min lilla "ängel" förvadlades till ett Monster idag, denna man är inte alls att leka med för fem öre. Han har buffas, knuffas, rivit två små söta flickor i håret, blivit galen om han inte fått som han vill, herregud hur ska detta sluta? jag blev hel förtvivlad hur han höll på dagis.Han brukar inte göra så, igår fick alla kramar och idag fick alla en smäll ist. Var tvungen att säga åt honom flera, flera gånger:S. Han vägra sova på någon madrass vilket är vädigt förstålig iofs genom att de var första gången. Jag fick ta en bits promenad med vagnen för att kunna söva honom. Han somnade tillslut och vi bagav oss tillbaka till dagis. Där sov han som en stock utanför, så vi gick hem tillslut ingen mening för mig att bara sitta av tiden och sen gå hem. 

Nu är jag nervös hur dag 3 ska bli....

Fröknarna säger att en del barn kommer i dessa perioder och dom vill testa sina föräldrar på okänd mark där dom känner att även vi föräldrar är osäkra.

Nu när vi är hemma fortsättar han med ett grymt humör, men jag fick honom att somna igen. Han var otroligt trött, kanske början på att bli sjuk?




Kommentarer
Postat av: Ellinor Hultman

Man kan ju tänka sig, vilken värld han kommer i. Det är höga ljud, han kanske tycker att andra barn kommer på hans revir, han får liksom aldrig vara ifred. Det är ju en omställning så klart. Det är ju bra så länge du kan vara med så länge han reagerar så här. Jag har jobbat på dagis på Lidingö något år som vikarie, och tyckte väl inte heller det var den ideala miljön. MEN berikande och rolig, när barnen lär känna varandra och skilja på varandra. Plutten.



Kramizzar till er båda från Moster och Gammelmoster

2011-08-23 @ 16:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0