Dage med stor D(agis)

Nu är dagen kommen och föbi, första dagen på inskolningen på dagis (jag vet att det heter förskola men för mig är det dagis,punkt!). Det var inte alls några problem för vår lilleman, både jag och R var med. R tog ledigt en dag från jobbet för att få vara med första dagen på dagis.
Han kna rätt in på dagis utan problem och det första han stötte på var en liten pojke med svart krulligt hår som Mille bara var tvungen att känna på ett par gånger:). Sen var det bara vidare på nästa grej.... kikade runt och bekantade sig med allt och nya kompisarna och fröknar. Mellan 9.00-11.00 var vi där idag och det räckte gott och väl för Mille somnade som en stock fort vi kom hem, mycket att ta in för vår lilleman:).

Imorgon blir det lite längre, 9.00-14.00:), lite orolig över hur jag ska få honom att sova på en madrass på ett golv med fullt av småknattar ;).


Bilder från igår när vi var ute och plockade svamp i älvkalebyskogarna, hittade en hel del :)



Kommentarer
Postat av: Ellinor Hultman

Vad duktig han är lille Mille på dagis. Trött kommer han att bli, det händer så mycket annorlunda på dagis än hemma. Och vad bra att pappa var med också!

Ser så härligt ute i skogen och att plocka svamp! Vad skönt ni har det i alla fall!



Kram Moster

2011-08-23 @ 08:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0