KRÄFTOR

Idag tog vi cykeln hem till Milles farmor för att hjälpa henne med kräftkoket. Ja nog vet jag inte om vi hjälpte till så mycket... det blev nog att skälpa ;). Varje år brukar Eleonor beställa hem vättenkräftor från en hejdundrare till kräft-fiskare;) så hon är kalle världsvan på detta. !0 kg kom hem till henne idag i en banan låda, hon fick tom hem leverans, det är inte illa pinkat de inte ;).
Mille  var en duktig kille och tog lite avstånd från dessa små sjödjur men var fortfarande väldigt nyfiken.
Eleonor drog igång storkoket och körde fullt ut, det tar sin lilla tid när man inte har världens största kastrull, men det  gick alldelesn utmärkt :). Det är små äcklga kryp det där och dom har rejäla nypor.

När kräftorna var färdig kokta så tog vi oss et smak prov, Mille gillade dom verkligen:)

Nu är vi hemma och hunnit med våra kvälls sysslor, jag har placerat mig i soffan som vanligt och varvar ner en stund. Ska försöka komma i säng  i tid denna kväll så jag får försöka sova bort min förkyldning.


Levande kräftor i en banan låda.





     


Kommentarer
Postat av: Ellinor Hultman

Det var inga dåliga kräftor som farmor Eleonor köpt och kokat. Ja du Mille, du får pröva på allt du? Du är inne i riktig kräftälskarfamiljer ser jag.Mamma Mirris mormor och morfar och hela familjen, och nu också Familjen Forsling! Och visst är det GOTT!



KRAM GAMMELMOSTER

2011-08-18 @ 11:18:33
Postat av: Mimi

Men gud vad gott!



Är han no goo då på alla bilder du lägger? Riktigt sötboll :-D

2011-08-22 @ 16:14:41
URL: http://mimibodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0