Midnattsloppet 2011

Det helade började inte bra, går och blir sjuk dagen innan loppet. Halsont, huvudvärk och förkyld till tusen. Går ner till hälsolivs köper en Blutsaft och börjar hällai mig. Natten innan loppet känndes rent utsagt fördjälvig, kunde inte sova, frossa, hosta och täpt näsa. Jag kämpade på med min Blutsaft och allt man kan tänka sig. Försökt på mig en stödvila sen drog vi i väg på dop, Fina Tove döptes i Älvkaleby kyrka. Jätte fint dop och härligt fikakals efteråt. Jag kännde mig inte alls kry, höll humöret uppe med hjälp av iprem. Vid fyratiden kom tjejerna (Elina & Sophie) och hämtade upp mig och R i skjutskär och vi drog vidare mot sthlm. Mille stannade kvar med svärpäronen, Min tanke var just då att jag följer med i sthlm och tittar iaf. Bara kul attvara där tänkte jag. Men ju närmare sthlm vi kom desto mer ånger fick jag att jag hade kännslan att inte kunna vara med. Jag vet hur jag fungerar jag skulle ångra mig. Väl i sthlm hoppade jag i springkläderna och den oranga Midnattsloppet tröjan och där fan jag ingen återvändo, jag skulle vara med i loppet. yeeeh!

Vi var 2 ölsugna supportrar, 1 springfrisk och risiga jag for i väg med tunnelbanan till Söder, desto fler oranga tröjor jag såg deto mer pepp blev jag. Jag tänkte att det fick bära elle brista, bara att gå om jag inte pallar.
Vi lämnade av dom två öl sugna supportrarna på en pub medans jag och Sophie mötte upp Hanna som också skulle springa. Sophie lämnade oss rätt tidigt för att springa i väg tillsin startgrupp, hon startade nämmligen i 1b. Jag och hanna sökte upp bajamajorna innan vi placerade oss i vår startfålla 4a. I 40 min stod vi och väntade på att de skulle bli vår tur att bli i väg släppta i banan. Vilken kännsla detvara att stå där med alla orangingar och klappa händerna varje gång en grupp stack iväg. Det var peppande!. Mörkret kom bara mer och mer och fullmånen lyst som aldrig förr. Tillsut kom vi i väg, jag tänkte bara att jag skulle försöka klara mig igenom det i ett bra tempo utan att överandstränga mig i detta tillstånd.

Det var en sjukt härlig upplevelse att springa detta lopp, otroligt roligt. Jag ska göra det igen och igen.

59 min tog jag mig i mål på, jag får vara nöjd trotts mina omständigheter.

Jag kan starkt rekommendera att springa detta lopp, en otroligt härlig kännsla, en folk fest :)



På väg ner mot sthlm, Elina som chaufför... ja herregud säger jag bara :P!



Sophie och jag några timmar innan start:)


Jag ooch Hanna peppar i startgrupp 4a!



TAGGADE :D



En härlig kännsla:)



Sen for vi iväg .....

Kommentarer
Postat av: Ellinor Hultman

Ni var JÄTTEDUKTIGA BÅDE DU OCH HANNA! STORT GRATTIS FRÅN GUNNAR OCH MIG!!! Det var ju inte lite folk ute denna dag, hur många tusen som helst.



Kramar från MOSTER och GUNNAR

2011-08-15 @ 09:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0