Vad är det för fel?

Att man aldrig kan slutas förvånas över människor, det finns männiksor till allt. Men när folk vill göra saker som är livsfarligt för sin egen hälsan kan jag inte tycka att det är rätt. Hur i hela världen vill man vara den tjockaste kvinnan på jorden? Alltså jag vill absolut inte klanka ner på stora kvinnor som kämpa för sin vikt men när man gör allt för att bli den största kvinnan i värden kan jag inte annat än att fråga vad FAN är det ör fel?  Just nu är hon världens tjockaste mamma men är inte nöjd med den titteln utan ska bli världens fetaste kvinna, hon har barn... hon kan ju dö på cuppen.

Artikeln tagen ur Aftonbladet.se :

32-åriga Susanne har redan nått ett mål:

Att bli världens fetaste mamma.

Nu jobbar modellen hårt för att bli den tjockaste kvinnan genom tiderna.

När hon ställer sig på den specialbyggda vågen stannar den på 330 kilo.

En vikt som gör att Susanne Eman, 32, från Arizona gått om Donna Simpson, 43, från New Jersey i kampen om att vara den fetaste mamman i världen. Donnas vikt är 317 kilo.

Vill bli störst

Men Susanne Eman har betydligt större mål än att ”bara” vara den fetaste mamman i världen. Hon vill bli den fetaste kvinnan.

– Jag vill se om det ens är möjligt för en människa att väga ett ton, säger hon till The Sun.

Den fetaste kvinnan genom tiderna är Carol Yager, som enligt Guinness Rekordbok uppskattas ha vägt 725 kilo som mest. Hon dog av njursvikt 1994.

Susanne Emans första mål är att nå 362 kilo innan året är slut, och sedan fortsätta försöka klå det gamla rekordet.

– Om man tittar på hur jag växer nu så borde jag väga 730 kilo när jag är 41 eller 42.

Gräddmilkshake

För att klara sitt mål har Susanne Eman satt sig själv på en generös kostplan.

Varje dag ser hon till att få i sig 21 000 kalorier genom att bland annat äta rostat bröd, tacos och en plåt med brownies. Maten sköljer hon ned med bland annat milkshake gjord på grädde och fyra liter läsk.

Sex kundvagnar

Maten handlar hon i den lokala affären en gång i månaden, då hon och hennes båda söner tillbringar upp till åtta timmar med att fylla sex kundvagnar med mat.

– Det är som att jobba en hel dag, säger Susanne Eman, som på grund av sin vikt är sjukskriven sedan flera år tillbaka.

Inkomster får hon genom att extraknäcka modella på nätet.

– Ju större jag blir desto bättre mår jag. Jag känner mig sexig och full av självförtroende.


Kommentarer
Postat av: syster

usch va äckligt! vidrig människa...

2011-08-18 @ 16:53:10
Postat av: Ellinor Hultman

Ja, sjukare kan det väl inte bli med dessa konstiga rekord att bli den fetaste i världen. Troligen tycker hon så illa om sig själv, att det gått åt andra hållet. Hon kommer att dö i tidig ålder, och varför tänker man då inte på sina barn?



Kram Moster

2011-08-22 @ 08:54:54
Postat av: Mimi

Usch! Helt sjukt...!!

2011-08-29 @ 16:49:04
URL: http://mimibodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0