Ett pussel

Det är inte lätt att få ihop det alla gånger när man är två i helt olika städer. Man vill ju göra så mycket samtidigt, man vill jobba för att tjäna pengar, man vill träna för att orka mer, man vill vara tillsammans, lite egen tid behövs alltid för att uppskatta det man har mer.

Snart kommer sommaren också, kommer R fortfarande ha jobb i sthlm? Ska jag jobba? Jag har jobb men vet inte hur mycket tider jag ska ta. Tänker inte hålla på med detta pussel hela sommaren. Och vi tjänar betydligt bättre på att R är i sthlm.

Vi har aldrig kunnat slappnat av ända sen Mille kom och även innan det, först var det wärdshuset och då började jag jobba när Mille var 3 veckor, han fick hänga med i bärselen när jag serverade och städa. Det blev mycket stress och svårt att slappna av. Sen när vi väl hade släppt wärdshuset så hade ingen en fast inkomst, vi jobbade lite båda två för att få in pengar. Sen fick R en liten fast punkt och jag fortsatte jobba exta som jag har hållt på fram till nu. R har nu ett fast punkt i sthlm men vet fortfarande inte hur länge han får stanna. Allt handlar om att få in en stadig ekonomi men det är svårt när man inte vet hur det ser ut framöver. Jag har lixom aldrig bara varit mamma ledig och kunnat slappnat av, utan alltid haft en oro i kroppen och det vet jag att även R har haft. Men jag hoppas det blri ljusare tider nu.

Får Mille dagisplats i augusti? kommer jag lyckas skaffa ett dag jobb ? Åh alla dessa frågor snurrar bara runt i mitt huvud.

Mamma & Pappai älskar dig mest vårt underbara hjärta

Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till Zelda

Allt kommer lösa sig bra för er vännen.

Efter regn kommer solsken! :)

2011-05-03 @ 13:00:35
URL: http://hannaclarsson.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Såg att natt och dag dagiset skulle öppna fler platser på brynäs. Där kan ni ju söka om du inte bara jobbar dagtid.

2011-05-03 @ 20:25:45
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0