Vilken J*VLA smäll!



Ja idag blev det motvind till tusen och en rejäl smäll på det, vår älskade, fina, underbara BMW (läs hat objekt)exploderade på söder med en rejäl smäll och massa rök. Men nu ska ni inte tro att det var en sån grym explotion som man ser på filmer där hela bilen brinner upp.... utan nu var det hela kylan och alla dess slangar och tillbehör som kan finnas i denna bil.

Kanske ska sammanfatta lite kort vad som hände innan, bil j*vlen har tidigare inte startat alla gånger man ska ge sig i väg med den. Vi trodde då att det var fel på batteriet. Och idag när jag var nere på stan och skulle fixa mina bryn och fransar så tog jag bilen eftersom jag sjussat Mille till syrran. Jag parkarade på söder och in på rosmari 1h 30 min. Sen när jag skulle iväg igen med aset starda den inte. Suck.. men irriterande steg blev det en promenad hem till syrran för att hämta Mille och sen en promenad hem... utan vagn, i denna värme. Han fick sitta på axlarna.

På eftermiddagen fick jag hjälp av min kära vän Elina för att åka ner och starta upp skite med startkablar, sagt och gjort så var det fart på den igen. vi bagav oss senare till Isaks corner för en pizza med Mille, syrran , Elina och Oscar och där lät jag bilen stå på en stund för att ladda batteriet lite till och precis innan sa jag att jag skulle gå och stänga av skiten så small det av.

Jag fick ringa svärmor så hon kom och hjälpte mig att boxera bort skiten... vi klarade det galant. Tjejer kan .... och se till att det händer grejer ;P.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0